Tuesday 8 November 2011

aku ketawa kerana kamu

tiada kata secantik bahasa...
tiada tawa seindah mereka...
tiada sedih di kelilingi cahaya...
tiada muram berteman kan cinta...

adoooiiiii....
puisinyeeeee pun kan!...
hahahahahaaaa.....

sememangnye mereka lar peneman..
di kala sepi..
di kala sunyi..
di kala muram..
di kala senjakala...hahaahaa...

mereka tidak mahu berdiam bila disuruh...
tidak pernah penat untuk melempar senyuman...
gosip!gosip!gosip!
kutuk!kutuk!kutuk!...
ngejek!ngejek!ngejek!...
hahahaaaaa...aku gembira....

dalam tawa aku terfikir sejenak...
bila semua ini akan berakhir...berhenti dalam kesuraman...
terfikir!..betul aku terfikir...sejanak aku terdiam tanpa siapa yang perasan...
mungkin hanya seketika ia terlintas..aku terdiam..!aku berfikir...!
haaaaaaaaaa hiba juga aku dalam tawa itu...

bila agaknya masa kami akan sampai...bila lagi..
jika bukan kematian...mungkin alam perkahwinan yang bakal menjelma..
masing2 bujang sekarang..*GF x kire lar kan..belum nikah lagi pun..haha...

semua sudah berkerjaya...ada duit..
semua nk kumpul eset...cerah masa depan..
tapi semua tetap ketawa...
masih ketawa...aku gembira...hahaha...

menghitung hari bila kami akan berpisah...
telah aku bayangkan satu-satu dari mereka akan pergi...
pergi bersama bidadari mereka...
pergi bersama ke syurga duniawi mereka...

terus menghitung...dan tidak akan berhenti menghitung...
sehingga sampai ke waktu yang dijanji oleh NYA...

selagi aku ada masa bersama kamu..aku akan cuba..
selagi aku ada masa bersama kamu..tidak akan aku persiakan..
setiap yang kita lalui itu kenangan..
setiap yang kita rasa itu pengajaran...

aku sayang kan kamu kawan-kawan kecilku...
sentiasa berdoa yang terbaik buat kamu semua...

 cherating bersama 6 tahun lepas

cracker!!!!

portdickson bersama lupa dah berapa lama

No comments:

Post a Comment