Wednesday 19 October 2011

patah tumbuh hilang berganti

jangan lar meratapi pemergian
jangan lar ditangisi kehilangan
kerana setiap yg pergi akan kembali..
dan yg hilang akan berganti..

semua telah tertulis..tiada siapa yg mengetahui..
baik dan buruk itu lar ganti..
jika buruk ada baiknya...jika baik ada  juga buruknya...
mata kasar mmg tidak mmpu melihat...
hanya fikiran yg tenang mampu mencungkil jawapan yg tersirat...
sampai waktu tersurat itu akan terpampang jua...

ketika semua diam membisu...menoleh ke kiri
menoleh ke kanan...
menunding jari ke arah muka ini...
dgn senyuman yg sinis saja dapat merungkai semua persoaaln..

jgn dipertikai kehendaknya...
jgn pernah dipersoaal telunjuknya..
hanya DIA yg maha mengetahui..
yang terbaik utk diri ini...

alhamdulillah...smua telah terungkai...
semua telah terjawab...
keburukkan telah ku hindari..
kebaikkan menjelma kini..aku dapat rasakan...
syukurrrrrr YA TUHAN....

aku tidak meminta sebarang ganti...tidak juga ku pohon sesuatu yg lebih baik..
jika aku meminta lebih aku malu...
jika aku langsung tidak memohon aku sombong!!...
aku tahu..ko MAHA mengetahui...

semua telah tertulis...aku menerima dgn redha...
jika itu yg terbaik utk ku.. KEMBALIKANLAH..
tetapi jika bukan kau hindarkan lar....
bukan aku tidak menerima ketentuanmu..dgn hati yg tulus ikhlas kau jauhkn lar..
telah aku buangkn egoku...utk meminta padamu...

apa yg berlaku adalah pengajaran...
telah jauh aku dgn dosa..
alhamdulillah ALLAH...semua ini ketentuan MU...

No comments:

Post a Comment