Monday 31 October 2011

SAHABAT

"SAHABAT"

apa itu sahabat?..
jawapannya ada pada semua...
dan jawapannya sememangnya berbeza...
berbeza pendapat berbeza pandangan...

terlintas seketika untuk mencoret erti sahabat di dalam diri ini...
kerana adalah ceritanya..
timbulah persoalannya..
banyak lar juga pendapatnya...

sahabat bagi aku adalah gambaran yang kuat dalam penceritaan antara dua insan..

mengapa tidak dipanggil kawan?teman dan sebagainya!..
kerana kawan bagi aku hanya sekadar gelaran goyah...
tidak sekukuh sahabat..
tidak seindah sahabat...
dan tidak juga boleh ditandingi degan sahabat...

sahabat hanya layak digelar mereka yg mampu mengukir tawa di bibir...
dan menghilangkan air yang mengalir dari mata...
sanggup bersusah demi aku tanpa mengharap balasan...

jika sahabat itu hanya timbul tika gembira..
hanya muncul tika berkepuk-kepuk poket kita...
menjelma tanpa diundang untuk meringankan beban mereka..
itu lar TEMAN!KAWAN!BRADO!...
DEY poooooooooooraaahhhhhhh...aiyoooo

sahabat akan menghulur bantuan tanpa dipinta...
setenang air dilaut...dia dapat mmbaca isi hati kita...
pusing lar 10 kali pun..hmmmmm xdo lar nak lari!..
mesti tau punyaaa!!...

aku ada sahabat!..x ramai..
aku juga ada kawan,teman dan bradoooo...
tu diaaa...ramai beratur dari penang sampai jay beee...
x caye kan?...memei lar...sbb x kenal!..hahaaa

aku sayang sahabat aku...terlalu..dan teramat...
jika aku sakit mereka pasti ada...
dan jika mereka jatuh dengan segera aku akan papah hingga aku rebah..

jika yakin itu adalah sahabat...jaga lar mereka..
lakukan lar kebaikan dan jangan perah meyakiti mereka...
sahabat adalah mereka yang terpilih dan dipilih untuk diri setiap insan..

ingatlar bahawa rakan&teman boleh berganti...!
SAHABAT susah dicari...!
jatuh bangun tetap bersama!!!
ingatlah...perlihara lar..

sekian............
SAHABAT ;)

No comments:

Post a Comment